Ce sont des cours et programmes universitaire offert par l'Université Sainte-Anne, ou en collaboration avec d'autres institutions (universités et collèges).

In what ways do children’s family experiences influence their life chances? Do our personalities change throughout adulthood? How does adversity shape development and health? Do children and adults perceive the world differently? This course will help students answer these questions by providing an overview of both classic and current theory and knowledge regarding physiological, emotional, social, and psychological development across the life course. This course will highlight the Canadian and North American experience, however a cross-cultural perspective will also be adopted to show the importance of social and environmental influences on development. Implications of human development for health care professionals will be highlighted. (Ce cours est offert uniquement dans le cadre du programme des sciences infirmières de l’Université Dalhousie.)

Sociology and social sciences. Initiation to fundamental concepts in sociology: the social person, society, culture, the process of socialization, group behaviours, social institutions and social problems. (Ce cours est équivalent au SOCI 1003 et est offert uniquement dans le cadre du programme des sciences infirmières de l’Université Dalhousie.)

This course is an introductory course that emphasizes applied statistics in a health care context. The course uses data and examples drawn primarily from health care studies for the application of the theoretical concepts that are the foundation of descriptive and inferential statistics.

(Ce cours est offert uniquement dans le cadre du programme des sciences infirmières de l’Université Dalhousie.)


Contextes démographique, sociopolitique et scolaire de populations minoritaires en Nouvelle-Écosse. Contribution et mise en application d’une pédagogie ciblant la construction des savoirs et la construction identitaire ainsi que la vitalité ethnolinguistique de la population acadienne et francophone de la Nouvelle-Écosse ou d'un autre groupe minoritaire. Rôles et responsabilités de l’enseignant dans la construction identitaire de l’apprenant en contexte minoritaire.